onsdag den 28. september 2011

Mit allerførste indlæg

Startskuddet lyder hermed på det allerførste indlæg på min allerførste blog! Titlen på bloggen er "Make it your own", og hvad det skal dække over, er mig ikke fuldstændig klart endnu. Men tankerne går i retningen af, at det skal være en blog, der handler om at tage stilling til mode, skønhed og omgivelser på en måde, hvor påvirkningerne fra modeblade, blogs med videre gøres om til noget, der er ens eget, og som man selv kan stå inde for. Håber det lykkedes, og det er noget, folket derude finder interessant at læse.

Det første indlæg kommer til at handle om mit favorit-plejeprodukt af alle! Det er cremen A-derma Exomega, der forhandles af apotekerne.

Cremen opfylder mine to hovedkriterier til et hvilket som helst pleje- eller skønhedsprodukt. Det skal være uden parfume, og det skal være uden parabener. Der er ingen grund til at udsætte sig selv for nogen af ovenstående, og her er et rigtigt godt og lækkert produkt, der har taget stilling. Så er det på plads! Derudover er en helt fantastisk creme, der er nem at smøre ud, tørrer rimelig hurtigt og giver fantastisk pleje og fugt. Der er et hvedeekstrakt i, der beroliger huden, hvis den er sart (som min). Jeg bruger den efter bad, som håndcreme og som natcreme til ansigtet (dog ikke om morgenen, da den er lidt for langsom om at tørre ind, hvis man også vil have make-up på). Cremen er egnet til hele familien, og bliver ofte anbefalet til børn med børneeksem. Da jeg er voksen med børneeksem (eller atopisk eksem) kan jeg også kun medgive mine største anbefalinger til denne creme som behandling og forebyggelse af eksem.

Eneste ulemper: Cremen er dyr, ca. 260 kr. for 400 ml, og så er det ret besværligt at få det sidste af cremen ud af den hårde plastikbøtte. Alligevel har den stået på mit badeværelse i over 3 år, og forsvinder næppe derfra igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar