fredag den 14. oktober 2011

Notesbøger og planlagt shopping

En god notesbog er uundværlig. Jeg har altid en notesbog på mig, hvori jeg skriver tanker, lister, mødereferater og alt, alt, alt det andet, jeg har brug for at skrive ned. Hvis det er skrevet ned i min notesbog ved jeg, at jeg har det - et eller andet sted. Og bøgerne bliver ikke sådan smidt ud, så jeg ved også, at hvis jeg får brug for at finde det frem, så findes det - et eller andet sted.

Den her notesbog er min nyeste. Den købte jeg i sidste uge i Søstrene Grene for knap 20 kr.
På første side har jeg skrevet nogle notater omkring shopping. Jeg er blevet ret glad for at starte en sæson med at rode (og rydde?) lidt i skabet, og finde ud af, hvad jeg mangler. Det bliver skrevet i en liste, og den liste handler jeg så rimelig stringent efter. Jeg har ikke masser af tid til at ose rundt i butikker, blive inspireret her og der, eller for den sags skyld bytte eventuelle fejlkøb. Jeg bliver nødt til at vide, hvad jeg skal have, inden jeg tager afsted, ellers kommer jeg bare hjem med kjoler hele tiden. Denne sæson mangler jeg følgende...
I går var jeg så på en (for) sjælden storshoppetur til Århus, og der blev kigget rigtig meget efter hue-/handskesæt, da de lige er kommet frem i butikkerne; men jeg kunne simpelthen ikke finde det rigtige. Alligevel var jeg dog tilfreds med at komme hjem med følgende tre køb...
En skjortebluse med fin sløjfedetajle i en smuk, smuk farve, der passer mine (vinter)farver rigtig godt. Fra Gina Tricot til 159 kr. Praktiske, tykke strømpebukser - både sort og grå. H&M 129 kr. Og så en fødselsdagskalender, der ganske vist ikke står på tøjlisten, men som har været på en anden liste længe ;-) Den er fra Ordning og Redas shop-in-shop i Magasin til 99 kr. Og især i den sidste afdeling måtte jeg styre mig for ikke at købe det meste af butikken med hjem. Min indre kontormus var især begejstet for en lækker 2012-kalender i rød læder, men den overvejer jeg lige lidt endnu...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar